Tel.: 567 563 570

Fulltextové vyhledávání

 

Vítám Vás na stránkách třídy  II. C

AKTUALIZOVÁNO 22. 11. 2019 v 13:30

                                   Vážení rodiče,

nacházíte se na webových stránkách 2. C, které, jak doufám, vám rodičům pomohou sledovat školní dění naší třídy. Budu sem průběžně zapisovat aktuality, o kterých byste měli vědět.

Také sem každý pátek (nejpozději v sobotu dopoledne) zapíši, kam jsme PŘESNĚ s učivem v učebnicích dorazili, což velmi pomůže dětem, které byly nemocné. Předem vám rodičům děkuji za to, že pomůžete svým dětem zameškané učivo se doučit a dopsat. Prosím, nedělejte žádná cvičení dopředu.

Také rodiče pomalejších žáků si zde mohou ověřit, zda jejich dítě má skutečně dopsaná všechna probraná cvičení.

Všem druháčkům přeji úspěšné zvládnutí druhého školního roku. JP

Pravidla naší třídy a rozvrh hodin:    

IMG_20190913_131919[1].jpg                     IMG_20190902_101550[1].jpg                                                 

 

KDY KONČÍ KTERÁ HODINA A KDY JE PŘESTÁVKA?

  1. hodina 8:00 - 8:45         následuje malá přestávka od 8:45 - 8:55
  2. hodina 8:55 - 9:40         následuje velká přestávka, kdy děti svačí  od 9:40 - 10:00
  3. hodina 10:00 - 10:45     následuje malá přestávka od 10:45 - 10:55
  4. hodina 10:55 - 11:40     následuje malá přestávka nebo konec výuky (dle rozvrhu)
  5. hodina 11:50 - 12:35     konec výuky, družinové děti si přebírá paní vychovatelka Pipková

Čerstvé aktuality

  • Ke kontrole mám pře víkend vybrány tyto sešity: ČJ1, M2, PÍSANKU.
  • Je třeba, aby děti znaly základní vědomosti z prvouky. Je třeba se ji učit. Vše, co je v sešitě, je třeba, aby znaly. Budu ústně zkoušet a budeme psát prověřovací prověrky. V úterý budeme psát prověrku - od str. 16 po str. 19.
  • V předchozí prověrce děti moc znalostí neprokázaly. Známky tomu odpovídaly. :-(  Děti mají možnost si známku opravit, ale musí opravdu vše umět. Jejich opravná prověrka musí být na 1. Pokud nebude na jedničku, ke změmě známky nedojde.
  • Nově zavedená informace k DOMÁCÍM ÚLOHÁM, pokud píší do sešitu:1)  napsat datum2) napsat stranu a cvičení (např. str. 41 cv. 3)3) napsat zkratku domácího úkolu DÚ Takže první řádek domácího úkolu bude vypadat například takto:22. 11. str. 41 cv. 3 DÚ
  • Informace pro rodiče dětí, které se přihlásily do KROUŽKU VOLNÉHO ČASU: Listopadová akce se bude konat v pátek 29. 11. Společně navštívíme jihlavský VODNÍ RÁJ. Podrobnější informace obdrží děti v pondělí.
  • Další prosincová akce bude již 6. 12. Půjdeme do Robinsonu.
  • Pokud Vaše dítě chybí, je třeba aby si dopsalo zápisky ve velkém sešitě PRVOUKY.
  • Do hodin tělesné výchovy chci poprosit o zakoupení ŠVIHADLA pro Vaše dítě. Děti by si je nechávaly v sáčku společně se cvičebním úborem. Mluvila jsem o tom na třídní schůzce, cvičit se švihadlem začneme po Vánocích.
  • Vážení rodiče. ZNOVU OPAKUJI STEJNOU ZÁLEŽITOST Z LOŇSKÉHO ROKU. Uděluji dětem přísný zákaz nošení hraček z domu do školy. Je třeba, aby vlastní hračky (např. autíčka, pokémony, kartičky, sliz aj.) nechaly doma. Pokud neposlechnou, budu Vás o tom informovat poznámkou v el.žk.
  • Již je možno opět nosit nasušenou pomerančovou kůru.
  • Další návštěva knihovny Bedřichov bude ve čtvrtek 28. listopadu. Proběhne běžné půjčování knih a s výměnou knih jsem přijala i nabídku knihovnice pí. Němcové a bude pro děti připraven program s názvem KOCOUR MODROOČKO. Do knihovny budeme odcházet v 8:00 a vracet se budeme okolo 9:40 h.

V TÝDNU OD 18. 11. DO 22. 11. JSME PROBRALI TOTO UČIVO:

ČESKÝ JAZYK:

učebnice ČESKÉHO JAZYKA - RŮŽOVÁ: po str. 36 (nové učivo jsme probírali z pracovních listů, v učebnici není)

OFOCENÝ PRACOVNÍ LIST: Slova MNOHOZNAČNÁ, slova CITOVĚ ZABARVENÁ (děti si ho nechaly v lavici v košíčku)

PÍSANKA 1:  po str. 16 - písanku jsem si vybrala ke klasifikaci

ČÍTANKA: str. 51  Hluboko na podzim (Nebudeme číst z čítanky všechny texty.)

ČTECÍ LISTY: ---

MIMOČÍTANKOVÁ ČETBA: Malované čtení - čteme vždy v pátek, poslední vyučovací hodinu

MATEMATIKA:

MATEMATIKA učebnice 1. DÍL: po str. 38

OFOCENÝ PRACOVNÍ LIST: z něj část cv. 2 (děti si ho nechaly v lavici v košíčku)

PRVOUKA:

JÁ A MŮJ SVĚT učebnice:  po str. 25

sešit PR: zapsána kapitola OVOCE, RODINA

HUDEBNÍ VÝCHOVA:  Komáři se ženili - hra každého dítěte na xylofon, psaní houslových klíčů, založení písniček NA TÝ LOUCE ZELENÝ a KOMÁŘI SE ŽENILI  do Sborníku písní

VÝTVARNÁ VÝCHOVA:  nešel proud

PRACOVNÍ ČINNOSTI: modelování geometrických těles

TĚLESNÁ VÝCHOVA:  cvičení s lanem, vybíjená

Stále platné informace:

    • Stejně jako vloni budou děti dostávat domácí úkol vždy v pondělí a ve středu. Prosím o Váš podpis pod domácím úkolem.
    • Pokud se stane, že nějakou pomůcku (např. učebnici) nemůže dítě najít, Vy mu s tím jistě pomáháte a ona "zem se po ní slehla:-)", tak mi prosím napište na papírek či do úkolníčku, že jste tu věc hledali, ale zatím bohužel nenašli. Předejdete tím opětovným zapomínkám v papír.žk.
    • Je třeba, aby děti ČETLY DOMA KAŽDÝ DEN ASPOŇ 10 MINUT NAHLAS, pak i chvíli potichu, bez hýbání rtů.
    • Prosím všechny rodiče, aby do elektronické žákovské knížky "vstupovali " výhradně pod heslem RODIČE, nikoliv !!! pod heslem ŽÁKA. Rodičům se zobrazují i poznámky a pochvaly, žákům ne. JP
  • Vážení rodiče. Uděluji dětem přísný zákaz nošení hraček z domu do školy. Doteď dopoledne je děti musely mít v šatních skříňkách, při výuce je to rozptylovalo. Bohužel, začly s nimi zlobit i v družině a došlo k nepříjemným situacím, proto je třeba, aby vlastní hračky (např. autíčka, pokémony, kartičky, sliz aj.) do školy NENOSILY. Pokud se tak stane, budu Vás o tom informovat.
  • ÚKOLNÍČEK je sešitek pro zapisování domácích úkolů, ale také pro zapisování důležitých informací, týkajících se školy. JE TŘEBA HO SLEDOVAT KAŽDÝ DEN.
  •  Prosím, dejte pozor, aby se dětem průkazka do knihovny neztratila. Pokud knihu děti nestihnou přečíst, nic se neděje, mohou si výpujčku prodloužit. Já budu sledovat, abychom přišli do knihovny zavčasu a tím pádem zabráním případné pokutě, kterou by děti mohly dostat. Veďte děti k tomu, aby se ke knihám chovaly hezky, neničily je. Pokud by ke zničení přece jenom došlo, je třeba poradit se s pí. knihovnicí, jak dál postupovat. Pokud budete s dítětem chtít navštívit knihovnu sami, tak samozřejmě můžete. Ze zkušenností z minulých let ještě připisuji jednu důležitou informaci. Děti si mohou zapůjčit pouze dětskou knihu, nelze na dětskou průkazku zapůjčit knihu pro dospělé!!! Systém knihovny s blížícím se výpujčním obdobím vygeneruje PŘIPOMÍNKU pro navrácení knihy. TO ALE NENÍ UPOMÍNKA!!! Pouze připomenutí... Vždy jsem s knihovnicí domluvena na dalším termínu návštěvy. Termín je vždy zvolen tak, aby děti neplatily žádnou pokutu. Pokud bude někdo chybět, nahlásím jeho jméno paní knihovnici a výpujčka mu bude automaticky prodloužena.
  • Každý týden budeme psát do sešitu diktát psacích slov nebo přepisy či opisy z tabule či učebnice. DIKTÁTY již diktuji po slovech. Měkké a tvrdé I x Y dětem říkám, učím je, že když je jméno, píše se na začátku slova velké písmenko, a že na začátku věty je vždy také velké písmeno. Na začátku diktátu vždy tyto vědomosti zopakuji.
  • Každý den zkouším děti ze čtení. Je třeba, aby se zaměřily na klesnutí hlasem při tečce. Kdo toto nebude dodržovat, budu to brát jako chybu v četbě a započítávat do klasifikace.
  • Jako třída se zapojíme do soutěže SBĚR POMERANČOVÉ KŮRY. Soutěž probíhá vždy od ledna do ledna, za uplynulý rok je vždy vyhodnocena nejlepší třída, která odevzdala největší počet kilogramů usušené kůry. Soutěží samozřejmě také jednotlivci. Postup je následující: Oloupanou kůru z pomerančů (nikoliv z mandarinek) usušte, sesypte do PAPÍROVÉHO sáčku, zvažte a označte vizitkou (jméno, třída, počet gramů). Já si vše zapíši do přehledu a kůra bude odnesena do III.A. Tam ji paní učitelka Habermannová sesypává do společného pytle.
  • ČTENÍ DOMA: ČÍST DENNĚ 10 - 15 MINUT! Věnujte pozornost čtení - již v čítance pročítáme textíky. (Každý text je pročten několikrát - je třeba, aby děti textu rozuměly, věděly o čem čtou. Říkám jIm, ať si to představují, návodnými otázkami se jich ptám, co se ve které větě dozvěděly.) Již přečtené texty je třeba si doma pročítat. Budu na známku zkoušet čtení.
  • Zavedli jsme "třídní službičky". Máme 21 služeb. Službičku bude dítě vykonávat po celý měsíc a věřím, že některé z nich budou pro děti lákavé (např. službička na rozdávání sešitů, službička POMOCNÍČEK, službička na mazání tabule...apod.) Ty děti, které si za měsíc ÚNOR nic nezapomenou (nebudou mít žádnou zapomínku) si budou moci přednostně 1. BŘEZNA nějakou službičku vybrat. Těm ostatním bude  službička přidělena. Chci děti touto cestou namotivovat k tomu, aby si každý den připravovaly aktovku a vždy zapřemýšlely, zda mají na druhý den vše připraveno. Pokud se to nepovede, mají šanci docílit "žádné zapomínky a výběru služby" vždy následující měsíc. Děti jsem již o tomto informovala.
  • OMLOUVÁNÍ Z TĚLOCVIKU: Již se několikrát stalo, že za mnou přišlo dítě s tím, že maminka říkala, že nemá cvičit. Po nemoci to jistě chápu, ale byly to případy, kdy dítěti na první pohled nic není. Neříkám, že lže, spíše chci poprosit o spolupráci. Pokud si přejete z nějakého důvodu, aby dítě necvičilo, napište mu omluvenku z TV do papírové žákovské knížky na stranu 5. Tato strana je k těmto omluvenkám určená. Děkuji.
  • PŘEPIS x OPIS - vysvětlení: Přepis = znamená převedení tiskacích písmen do psacího písma. (Dítě si musí vzpomenout, jak se psace píší uvedená písmenka.) Opis = je jednodušší, znamená, že text byl psacím písmem napsán na tabuli a úkolem bylo pouze přesně to opsat do sešitu. (Dítě nemusí přemýšlet, jak se píše psací tvar, na tabuli ho vidí.)
  • Pokud Vaše dítě píše perem INKOUSTOVÝM, může používat zmizík. Protože vyzmizíkované místo nelze přepsat plnícím perem, je možnost pouze na toto místo použít propisku. Povoluji těmto dětem mít zmizík a propisku v penále. (Mám sice nějaké erární, ale ty jsou určeny pouze pro děti, které zapomenou.) Časem ukáži dětem i postup JAK ZMIZÍKOVAT BEZ POUŽITÍ PROPISKY - ale to až později, je to náročnější.
  • Výměnu ručníku a cvičebního úboru si prosím sledujte sami. Protože stejně si pro své dítě chodíte do naší třídy do družiny, bude nejjednodušší, když si na to budete myslet a ručník či cvičební úbor si při vyzvednutí dítěte vezmete.
  • Prosím, zajistěte, aby měly vždy v penále 2 funkční pera. Děkuji.
  • Chci Vás rodiče poprosit o důslednou kontrolu připravených pomůcek na výuku. Děti stále něco zapomínají (pero, lepidlo, nůžky, stírací tabulku, sešity, nemají tužky na psaní atd.) Pokud bude za čtvrtletí více jak 12 zapomenutí, hrozí postih - NAPOMENUTÍ TŘ. UČ. ZA ZAPOMÍNÁNÍ ŠKOLNÍCH POMŮCEK.
  • Důležité informace, které byly řečeny na třídní schůzce:IMG_20181124_135433[1].jpg
  • Chci poprosit o trpělivost a toleranci při přesazování. Přesazuji na začátku roku často. Důvodem je vychytat tu správnou optimální sestavu, kde vedle sebe nebudou sedět ti úplně nejlepší kamarádi (ve výuce si povídají a ruší sebe i všechny okolo:-) Také ale nechci, aby vedle sebe seděli dva, kteří se vůbec nemusí a mohlo by to vnést nechuť chodit do školy, to bych opravdu nerada.
  • Vážení rodiče, před výukou v době od 7:40 - 7:55 mám na starost prodej pečiva u stánku ADÉLKA, a proto se vám nemohu věnovat, omlouvám se. Pokud byste se mě chtěli na něco zeptat, neváhejte mě kontaktovat přes email pokorna@zskol.ji.cz nebo se za mnou zastavte před prodejem či po školní výuce.

UKÁZKA VÝKRESŮ A VÝROBKŮ Z HODIN VÝTVARNÉ VÝCHOVY A PRACOVNÍCH ČINNOSTÍ 2. ročníku:

VV - ASTRY A JIŘINY - kresba olejovým pastelem do vlhkého podkladu

IMG_20191004_152822.jpg

VV + PČ - VEVERKY

IMG_20191004_172449.jpg

PČ - ZÁLOŽKA

IMG_20191025_110528[1].jpg

VV - HOUBY - kresba voskovým pastelem, vodové barvy

IMG_20191025_133135[1].jpg