Drobečková navigace

ZŠ Kollárova > Stránky tříd > 1.A - Mgr. J. Pokorná

1.A - Mgr. Jitka Pokorná

AKTUALIZOVÁNO v PÁTEK 26. 4. 2024 v 13:30 h

Vítám Vás na stránkách třídy I. A (šk. rok 2023/2024)

HEZKÉ ČARODĚJNICE :-)

ČARODĚJNICE.jpgROBOTI.jpg

Vážení rodiče, milé děti,

nacházíte se na webových stránkách 1. A, které, jak doufám, pomohou vám rodičům sledovat školní dění naší třídy. Budu sem průběžně zapisovat aktuality, o kterých byste měli vědět.

Také sem každý pátek (nejpozději v sobotu) zapíši, kam PŘESNĚ jsme se s učivem v učebnicích posunuli, což velmi pomůže dětem, které byly nemocné. Předem děkuji všem rodičům za to, že pomohou svým dětem si zameškané učivo doplnit včetně dopsání zápisků v pracovních učebnicích, později v sešitech.

Prosím, nedělejte s dětmi žádná cvičení dopředu.

Také rodiče pomalejších žáků si zde mohou ověřit, zda jejich dítě má skutečně dopsaná všechna probraná cvičení.     

Pokud je Vaše dítě nemocné, pohlídejte, aby si dopsalo tyto prac. sešity: ČJ prac. uč. ČÍTANKA, písnanka; M – velkou, M – malou = pracovní sešit), PRVOUKU uč. + zápiskový sešit.

VE TŘÍDĚ 1.A JE 23 DĚTÍ, z toho 9 chlapců a 14 dívek.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KDY KONČÍ KTERÁ HODINA? A KDY JE PŘESTÁVKA?

Od 7:40 -7:55 (NE DŘÍV !!!) je umožněn žákům vstup do školy

v 7:55 již všechny děti MUSÍ BÝT VE TŘÍDĚ NA SVÉM MÍSTĚ a chystat si pomůcky na výuku

  1. hodina 8:00 - 8:45         následuje malá přestávka od 8:45 - 8:55
  2. hodina 8:55 - 9:40         následuje velká přestávka, kdy děti svačí  od 9:40 - 10:00
  3. hodina 10:00 - 10:45     následuje malá přestávka od 10:45 - 10:55
  4. hodina 10:55 - 11:40    

V 11:40 si ke dveřím naší třídy pro děti přichází paní vychovatelka Hřebenová, která děti převádí do družiny na druhou budovu (2. poschodí), jde s nimi také na oběd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

INFORMACE  zeleně - aktuálně zapsané pro následující týden

                                         černě - platné informace dřívějšího data

  • VYBRANÉ SEŠITY: dokončené písanky 2. díl
  • MÁ ABSENCE v pátek 26.4.: Z důvodu ztráty hlasu jsem nebyla ve škole, suplovaly jiné paní učitelky.
  • HOD MÍČKEM: V pátek 3. května se uskuteční školní kolo v hodu míčkem, jehož organizaci zajišťuje pan Tullis. Akce bude na školním hřišti (případně v tělocvičně), je třeba, aby děti měly sportovní oblečení a sportovní obuv. Pokud si vzalo nějaké dítě cvičební úbor v době plavání domů na vyprání, je třeba, aby ho na tento den ve škole mělo včetně obuvi. Akce začíná v 10:30. Až odházíme, budeme se dál normálně učit.
  • CHYBY V PÍSANKÁCH: Dnes děti obdržely zpět opravenou písanku 3. díl, musím konstatovat, že razítek bylo málo. Ne že by dětem nešly správné tahy velkých písmen, ale ke konci každé strany je vždy také již trochu opisu. Při něm děti zapomínají tečky za větami i nad "i, j"; dále čárky a háčky nad slovy. Za tak špatný výkon nemohu dávat razítka, kdybych měla hodnotit známkou, byly by to dvojky, trojky. Chci podotknout, že všechny texty, které jsou tiskace napsány ve spodní části každé stránky, mají děti psacím písmem ode mne předepsané na tabuli a stačí je jen pečlivě opsat. Každého žáka při dopsání strany osobně upozorním, aby si práci po sobě přečetl a překontroloval tečky, háčky, čárky. Písanku nevybírám pokaždé, děti si ji nosí každý den domů. Rodiče ji tedy každý den mohou vidět, mohou upozornit dítě, že má v ní chyby, pokynem ZKUS NAJÍT, CO TI TAM CHYBÍ mohou své dítě navést ke zvyku PŘEKONTROLOVAT SI PEČLIVĚ PO SOBĚ SVOU PRÁCI. Pokud se tak nestane, mně nezbývá při kontrole sešitu nic jiného, než dítěti nedat za odbytou práci razítko a při dopsání celého 3. dílu dát dítěti celkovou známku 2 při té nejvyšší váze, což u nerozhodné známky může ovlivnit i známku na vysvědčení.
  • ZAVEDENÍ ÚKOLNÍČKŮ: Protože děti umí psát všechna malá písmena, zavedli jsme již ÚKOLNÍČKY, kam si děti budou zapisovat, co bylo zadáno za domácí úkol. Úkolníček byl součástí školního balíčku a dětem jsem ho podepsala a rozdala. Ale do konce školního roku ještě stále zůstanu u označení TISKÁTKEM, takže to bude dubl. (Ve druhé třídě již tiskátka s označením domácího úkolu dávat nebudu.)
  • V ÚTERÝ 30. DUBNA OPĚT PLAVEME: Info níže. SRAZ PŘED ŠKOLOU V 7:30. Prosím, nedávejte dětem na plavání žádné jídlo (ani sušenky). Ani džusíky s brčem, které nelze zavřít. S sebou jim dejte pouze pití v zavíratelné lahvi. Dále si myslím, že není příliš praktické, aby si dítě muselo vkládat igelitku s plaváním do nějaké další jiné tašky. Nechte jim prostě pouze tu igelitku.
  • TRÉNOVÁNÍ PAMĚTI: Zjistila jsem, že některé děti mají problém s pamětí. Trénujte třeba tak, že po přečtení kapitoly o DANDĚ se zeptáte svého dítěte, o čem příběh byl. Zeptejte se na to samé druhý den i další dny. Nechte děti příběh o Dandě vyprávět. Četba na známku bude nejen z čítanky (malá tiskací písmena), ale někdy také z Dandy (velká tiskací písmena.)
  • TANEČNÍ PROJEKT: V pátek 19. 4. se v tělocvičně uskutečnil TANEČNÍ PROJEKT ANGIES. Snad se dětem líbil.TK 2.jpgTK 1.jpgTK 3.jpg
  • ČARODĚJNICKÁ STEZKA: Zástupci tříd školního parlamentu připravili pro prvňáčky čarodějnickou stezku, která se bude konat 26. 4. (Také paní vychovatelky z družiny pro děti připravily 29. 4. čarodějnické odpoledne.)
  • VYLISOVANÉ KVĚTINY: Učebnice PRVOUKY na str. 35 cv. 3 vybízí děti, aby si samy venku našly nějaké jarní kytičky, které mají za úkol vylisovat a nalepit je do prázdného místa. O kytičkách jsme si povídali hodně, tak jistě bude zajímavé, když si i tento úkol splní. Prosím, pomozte jim s tímto úkolem svojí radou. S dětmi jsem se domluvila, že vylisují nejméně 2 kytičky, ale mohou i více. Na splnění tohoto úkolu mají týden.
  • FOCENÍ TŘÍD A SKUPINEK: Společné focení, které se koná vždy na konci šk. roku, proběhne 20. května. Cena společné fotografie 18x24 cm je 70 Kč, cena za foto skupinky 13x18 cm je 40 Kč.
  • DOTAZNÍKY PRO RODIČE: V období od 6. 5. do 17. 5. - scio mapa - pan ředitel pošle přes el.žk dotazníky
  • DEN DĚTÍ: Zábavné aktivity pro děti připravily paní vychovatelky z družiny, program se uskuteční v pondělí 27. května odpoledne.
  • ŠKOLNÍ VÝLET: Na výlet pojedeme ve čtvrtek 30. května. V plánu máme zábavný park pro děti i dospělé s názvem FANTAZIUM. V parku se vydáme na dobrodružnou cestu se zvířátky a s pohádkovými postavičkami.  Pojedeme všechny tři první třídy + přípravná třída ve dvou předem objednaných ke škole přistavených autobusech. Cenu a více informací napíšu později.
  • PASOVÁNÍ NA ČTENÁŘE je akce knihovny Bedřichov. Paní knihovnice naši třídu pozvala do knihovny, kde slavnostně přivítá děti jako čtenáře. Tato akce proběhne ve čtvrtek 6. června od 8:00 hodin.
  • DNY S ARMÁDOU se budou konat od 17.-19. června na školním hřišti. (Akce bude za každého počasí, je připravena i mokrá varianta.)
  • ZMĚNĚNÝ ROZVRH HODIN = PLAVECKÝ ROZVRH: Od pondělí 25. 3. se budeme učit podle změněného rozvrhu. Ten si děti nalepily na zadní stranu desek bílé informační knížky a také ho zde pro jistotu přikládám. POZOR - v pondělí bude PRVOUKA. Rozvrh.jpg
  • VYPRÁNÍ CVIČEBNÍHO ÚBORU: Domnívám se, že doba plaveckého výcviku je vhodná pro vyprání cvičebního úboru. Také si dost dětí stěžuje, že je tlačí cvičky (sálová obuv). Ale dětem rychle roste noha, proto bych koupi nové obuvi být Vámi nechala až na konec srpna - do 2. třídy. Ty 3 tělocviky, které v červnu budou, budeme stejně cvičit na školním hřišti. :-)
  • VELKÁ MATEMATIKA - TŘI DÍLY: 1. DÍL ať si již děti ponechají doma; 2. DÍL jsme si nechali ve škole v lavici - budeme z něj vystřihovat početní pomůcku; 3. DÍL - nosí děti v modrých deskách, pracujeme v něm.
  • MARŤÁNKA NENOSIT: Učebnici ČJ = MARŤÁNKA jsme již dokončili, ať si ji nechají děti doma.
  • PLAVECKÝ VÝCVIK - ÚTERÝ: viz informace v INFORMATIVNÍ KNÍŽCE. První plavání se bude konat v úterý 26. 3., budeme plavat 10x, poslední plavání bude 4. 6. Bazén bude pouze pro naši třídu. V této době nebudeme chodit cvičit do tělocvičny, budeme mít změněný rozvrh. Odjíždět budeme přistaveným autobusem v 7:35 od školy. SRAZ PŘED ŠKOLOU V 7:30. Nelze čekat na opozdilce, potom bychom přijeli na bazén pozdě. Děkuji za pochopení. Předpokládaný návrat do školy - 9:55.
  • DALŠÍ INFORMACE: S sebou: do igelitové tašky koupací čepici, plavky (ne šortky s kapsami), ručník, mýdlo nebo sprchový gel, látkový kapesník, pití, (hřeben, plavecké brýle). Mám také předat informaci, že návštěva plaveckého bazénu není vhodná při výskytu bradavic na ploskách nohou.
  • v 7:30 budu na děti čekat před hlavním vchodem, vpustím je do školy. Školní batoh si uschovají ve skříňce, s sebou na bazén si vezmou pouze igelitovou tašku s plaváním. Svačit budeme až po návratu do školy. Svačinu s sebou vozit na bazén nebudeme. Pokud dítě onemocní, je třeba mě o jeho absenci včas informovat. (Mám špatnou zkušenost s tím, že v 7:35 nervózně u autobusu vyhlížím chybějícího žáka a dodatečně mi pak rodič napíše, že své dítě dnes nechává z důvodu nachlazení doma. Prosím, toto mi nedělejte. Děkuji.)
  • PŘÍSPĚVEK OD POJIŠŤOVNY: Cena za plavecký výcvik je dost vysoká. Možná by stálo za to zjistit si u své zdravotní pojišťovny, zda na plavání přispívá. (Nemám ověřeno, ale prý VZP přispívá 2 000,- Kč). Pokud budete chtít doklad o platbě, abyste mohli získat příspěvek od pojišťovny, musím o tom vědět - napište mi zprávu do el.žk. Zařídím Vám to u paní sekretářky. Doklady budou připraveny druhý týden v květnu.
  • KNIHA DANDA MÁ HLAD: Čtení z této knihy bude hodnoceno známkou. Knihu "Danda má hlad", kterou jsem pro děti vybrala, napsala Ivona Březinová a je psána pouze velkými tiskacími písmeny. Další 2 kapitoly a předchozí kapitoly jsem dětem ofotila, list si děti opět vložily do eurofólie a uložily do červených desek. Je to jejich VÍKENDOVÝ ČTECÍ LIST určený na víkend. Dohlédněte prosím, aby si ho děti přečetly. Cílem je čtení s porozuměním. V průběhu týdne s ním opět budeme pracovat, mám vždy pro děti připraveny otázky ke přečtenému textu. Děti budou mít ofoceny vždy 2 kapitoly, listy budou oboustranné.
  • UMĚT ZPAMĚTI: Ve velké M na str. 38 cv. 1 máme příklady, které obsahují dva stejné sčítance. Např. 2+2, 3+3, 4+4, 5+5. Doporučuji, aby se děti výsledky těchto příkladů naučily zpaměti (rychle...jako básničku tj. bez otvírání prstů).
  • PÍSANKY: Písanky přes víkend dětem nevybírám z toho důvodu, aby měly možnost se z ní učit. Procvičujte s dětmi správné tahy, znalost psacích písmen a slov z nich složených (jejich diktát), umění zapsat (přepsat) první slabiky a slova složená již z osvojených písmen. Průběžně budou děti z těchto aktivit hodnoceny.
  • MOŽNOST PROCVIČENÍ: S dětmi procvičuji chybějící písmenka a čtení pomocí webu skolakov.eu. Protože tato aktivita je dětmi oblíbená, slíbila jsem jim, že vám o této možnosti napíši.
  • 2 FUNKČNÍ PERA: Množí se případy, kdy pero dětem nechce psát. To se někdy stane...chápu. Měly by mít v penále druhé pero, aby je to v práci nezabrzdilo. Prosím, dohlédněte, aby vaše děti měly v penále každý den 2 funkční pera. Děkuji.
  • LEPIDLO, FIXA: Některým dětem již dochází lepidlo nebo dopisuje fixa na stírací tabulku. Je potřeba pořídit nové. Každý den tyto pomůcky potřebujeme. Zeptejte se svého dítěte, jak na tom je.        

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V UPLYNULÉM TÝDNU OD 15. 4. - 19. 4. 2024 BYLO VE VÝUCE PROBRÁNO TOTO UČIVO:

V EL.ŽK. v sekci VÝUKA - PŘEHLED VÝUKY objevíte přesnější informace o tom, jaké učivo bylo který den v konkrétní hodině probráno. Prosím, v době nemoci Vašeho dítěte mě nežádejte o zasílání učiva, ale nahlížejte každý den do el.žk, kde vše najdete. V TŘÍDNÍ KNIZE je třeba kurzorem sjet dolů, kde pod TÉMATEM hodiny je i POZNÁMKA, kam zapisuji obsah hodiny včetně probraných cvičení.     Děkuji.

ČESKÝ JAZYK - uloženo v červených dskách

        HRAVÁ ČÍTANKA - po str. 27

  • PÍSANKA 3. DÍL: po str. 7
  • kniha DANDA MÁ HLAD: ofoceny další 2 kapitoly

MATEMATIKA - uloženo v modrých deskách

  • velká MATEMATIKA 2. DÍL pro 1. ročník: dokončeno, uloženo v lavici
  • velká MATEMATIKA 3. DÍL : po stranu 14
  • malá MATEMATIKA 1. DÍL = PRACOVNÍ SEŠIT: dokončeno - do tohoto sešitu společně již pracovat nebudeme, vynechané zeleně zakroužkované stránky poslouží jako dobrovolná cvičení na procvičování - jeho odevzdání ohodnoceno DIAMANTEM
  • malá MATEMATIKA 2. DÍL = PRACOVNÍ SEŠIT: dokončeno - do tohoto sešitu společně již pracovat nebudeme, vynechané zeleně zakroužkované stránky poslouží jako dobrovolná cvičení na procvičování - jeho odevzdání ohodnoceno DIAMANTEM
  • malá MATEMATIKA 3. DÍL = PRACOVNÍ SEŠIT: zatím do něj děti psaly pouze domácí úkol str. 2

PRVOUKA - uloženo v zelených deskách 

  • PRVOUKA 1 PRO 1. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY - pracovní učebnice: po str. 38 PŘIPOMÍNÁM DOMÁCÍ ÚKOL - VYLISOVANÉ KVĚTINY na straně 35 viz info výše
  • velký hnědý sešit: nalepen další pracovní list - oznámkovaná samostatná práce - části rostlin

Náplň výtvarné výchovy, pracovních činností, tělesné výchovy a hudební výchovy je zapsána v el. žákovské knížce v sekci VÝUKA - PŘEHLED VÝUKY.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      STARŠÍ STÁLE PLATNÉ INFORMACE

  • KLASIFIKACE: Od 2. pololetí již klasifikuji známkami 1, 1-, 2, 2-. Za horší výkon udělím "X". Kdo dostane křížek, tak učivo neumí. Je třeba si ho doma procvičit a bude psát OPRAVU. Oprava již bude klasifikována známkami 1, 2, 3, 4, 5.
  • KULTURNÍ AKCE: Děkuji všem rodičům, že zaplatili 200 Kč předem za následující plánované akce: 1) 4. 3. Parkour 65,-; 2. 4. Dřevěné divadlo; 19. 4. Taneční divadlo. Zbývající peníze vložím do TF.
  • ZNALOST PSACÍCH PÍSMEN: Již umíme napsat několik psacích písmen. Je třeba, by je děti znaly zpaměti. Znát malý tvar tiskacího + malý tvar psacího. Budeme psát jako diktáty. Již píšeme první slova. Zaměřte se, prosím, na správný postup: jedním tahem je třeba napsat celé slovo, zdvihnu pero, slovo si po sobě přečtu, doplním interpunkční znaménka - tečky, čárky, háčky či kroužek nad ů. Potom znovu celé slovo po sobě přečtu. Pokud text opisuji, mohu spočítat, zda mám správný počet písmen. KONTROLA toho, co jsem napsal, JE VELMI DŮLEŽITÁ. 
  • NOVÝ SEŠIT Z ČESKÉHO JAZYKA: Zakoupila jsem dětem z třídního fondu sešit do českého jazyka. Záměrně jsem ho zakoupila já, to proto, abych vybrala sešit s pomocnými linkami a také, aby ho všichni měli stejný (na vrchu se stejným obrázkem). Do tohoto sešitu budeme psát diktáty a přepisy. Je třeba, aby ho děti stále nosily v červených deskách do školy. Prosím, opatřete sešit obalem. Děkuji.
  • SBORNÍK PÍSNÍ: Ještě jsem dětem z třídního fondu zakoupila do HUDEBNÍ VÝCHOVY desky pro uložení eurofólií, do kterých si budou zakládat písničky. Již umí všechna písmenka, a tak můžeme začít číst i slova různých písniček :-) Tyto desky si děti mohou nechávat vzadu ve třídě v poličce nebo si je mohou nosit i domů. Je ale třeba, aby SBORNÍK PÍSNÍ měly do hodiny HV vždy při sobě.  SBORNÍK PÍSNÍ.jpg Zatím jsme založili písničku ČERT a KDYŽ JSEM JÁ SLOUŽIL.
  • PODPISY U DOMÁCÍCH ÚLOH: Chci touto cestou poprosit rodiče, zda by se pod domácí úkol vždy podepsali. Můžete či nemusíte překontrolovat správnost úkolu, ale pokud nebudete Vy s estetikou úkolu spokojeni, nechte dítě jej vypracovat znovu. Děkuji Vám za spolupráci.
  • PAPÍROVÉ PENÍZE: Vaše dítě má v modrých deskách matematiky vyrobenou papírovou peněženku a v ní vystřižené papírové peníze. V škole si hrajeme na NAKUPOVÁNÍ a platíme papírovými penězi. Můžete si i Vy doma se svým dítětem zahrát NA OBCHOD, tím procvičíte se svým dítětem tak potřebnou finanční gramotnost.
  • MOŽNOST ZÍSKÁNÍ DIAMANTU: Pokud již Vaše dítě dopsalo malou M 1. díl tj. všechny zeleně zakroužkované dobrovolné strany vyplnilo, je třeba, aby mi sešit odevzdalo. A pokud opravdu bude vše doplněno a správně, získá za tuto práci DIAMANT (v hodnotě 10 kamínků). Některé děti již odevzdaly, některé ještě ne. Je na nich, zda odevzdají.
  • PŘÍSNĚ TAJNÁ OBÁLKA: Jen pro Vaši informaci - každé dítě má v lavici barevnou obálku, ve které má uschovanou "náhradní práci pro rychlé žáky". Tuto obálku může otevřít pouze v hodině a to tehdy, když to já dovolím. Za splněnou práci - ofocený list s vybarvovánkou či rébusy má možnost získat kamínek. Podmínkou je správné řešení.
  • PÍSANKA 1. DÍL: Již jsme začali psát do PÍSANKY. V písance se od str. 2 děti budou seznamovat s prvními psacími tvary písmen. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEUČTE DĚTI PSÁT PÍSMENKA DOPŘEDU. SPRÁVNÉ TAHY PÍSMEN JE NAUČÍM SAMA. Nezlobte se, ale mám s tím špatnou zkušenost.
  • HODNOCENÍ PÍSANKY: Zatím nebudu PÍSANKU hodnotit známkou. Ne všechny tvary se dětem budou dařit, ale ony se snaží...musím je pochválit. Budeme postupovat takto: Děti napíší celou stranu, poté v rámci SEBEHODNOCENÍ si samy zelenou pastelkou udělají pod 3 podle nich povedená písmenka hvězdičku (vyberou tři nejhezčí). Pokud já na příslušné straně najdu také pěkná písmenka, také u nich udělám hvězdičky (červeně :-) Pokud uvidím úplně ošklivý tah písmene, tak ho samozřejmě opravím. Ale nebudu opravovat úplně každý tah. Stránku oeviduji podpisem a pokud budou převažovat hezké tahy, odměním žáka tiskátkem. Pokud tedy nebudou v písance tiskátka, trénujte tahy individuálně doma. Po čase přístup a hodnocení písanek upravím.
  • JAK ČASTO MÁ DÍTĚ DOMA ČÍST? Každý den nejméně 10 minut. (Změřte mu to.) Pokud více nechce, nenuťte ho. Ale důsledně dodržte pravidelnost každého dne. Pokud má dítě správně osvojena písmenka, již je na čase, aby si je přeříkávalo pouze šeptem, ti šikovnější již jenom v hlavě. Nahlas potom řeknou pouze syntézu písmen - tj. slovo dohromady. Trénujte také četbu vět.
  • DOBROVOLNÉ STRÁNKY v malé M: V tomto PROCVIČOVACÍM SEŠITĚ 2. DÍL: str. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15. Tyto stránky využijte k opakování učiva dle vlastního uvážení - viz domluva ze třídní schůzky.
  • PROSBA PANÍ VYCHOVATELKY: Je třeba, aby děti měly v bundě kapesníky, pokud potřebují venku smrkat.
  • UNIVERZÁLNÍ KLÍČ: Paní vychovatelka, která má ráno u šatních skříněk dozor, má u sebe univerzální klíč od skříněk. Pokud si dítě zapomene klíč od skříňky, je třeba, aby ji poprosilo o otevření skříňky a vyndalo si z ní přezůvky.
  • KNIŽNÍ KLUBY: Pokud budete chtít pro své dítě nějakou knihu z nabízených katalogů ALBATROS nebo FRAGMENT zakoupit, stačí vyplnit objednávku na konci katalogu a po dítěti mi ji poslat. Já učiním hromadnou objednávku a přes Bakaláře Vám dám vědět, že kniha přišla.
  • PRANÍ CVIČEBNÍCH ÚBORŮ: Nechám na zvážení každého z rodičů, kdy a jak často bude chtít svému dítěti vyprat cvičební úbor. Úbory máme viset ve třídě na háčku. Můžete své dítě zaúkolovat, aby si cvičební úbor na konci dne vzalo a uložilo si ho do šatní skříňky nebo když si půjdete odpoledne vyzvednout své dítě do družiny, můžete se pro něj kdykoliv stavit do naší třídy. Další možností je odnést si úbor RÁNO v den, kdy nemáme tělocvik. Další alternativou je si ho odnést domů ze třídní schůzky. Nechám to na Vás. Prosím, překontrolujte také funkčnost sáčku. Je několik sáčků, kterým čouhají vytažené tkanice a nelze sáček pověsit. Dejte prosím vše do pořádku. Děkuji.
  • OMLOUVÁNÍ NEMOCNÉHO DÍTĚTE DO 24 HODIN: Prosím všechny rodiče, aby si přečetli na webu naší školy v sekci DOKUMENTY školní řád naší školy. Mimo jiné se v něm píše, že pokud je dítě nemocné, je třeba, aby rodiče informovali třídní uč. o jeho absenci do 24 hodin.
  • OMLUVENKA PO NEMOCI: Po nemoci, až se dítě vrátí do školy, je třeba napsat mu omluvenku. V dnešní digitální době vedení upřednostňuje omluvenku v BAKALÁŘÍCH. Ale platná je též i omluvenka v INFORMATIVNÍ KNÍŽCE - připravená stránka má název OMLUVNÝ LIST. Pokud se rozhodnete pro omluvenku v Bakalářích, je potřeba poslat ji se zeleným označním "O" (omluvenka) a v kalendáři označit dny absence. Systém propojí Vaši zprávu s elektr. třídní knihou a já mohu odtud rovnou provést omluvení absence.
  • VÝTVARNÁ VÝCHOVA: ANILINOVÉ barvy oproti VODOVÝM barvám jsou výraznější a výkresy jsou prostě hezčí. Horší to ale bylo s dětskými ručičkami...děti byly od barev velmi špinavé, naštěstí jsem zavázala všechny zástěrky, tak snad na sebe tu barvu moc nenastříkaly. Faktem zůstává, že anilinové barvy moc vyprat nejdou. Doporučuji tedy na VV nosit i nějaké horší tričko. Vedu děti k tomu, aby si při práci vyhrnuly rukávy. Pochopím, když někdo vymění anilinové barvy za vodové, které vyprat jdou. V takovém případě nechte anilinové barvy na později, do 2. nebo 3. ročníku, až bude Vaše dítě v manipulaci s barvami zkušenější. 
  • SPRÁVNÉ TAHY: Děti píší velká písmena a první číslice. Ta se píší "se shora" (nikoliv od spodu). Přestože s dětmi správné tahy ve vzduchu trénuji a na tabuli ukazuji, při procházení sleduji, že je děti píší od spodu. Prosím, při domácím tréninku své dítě při psaní sledujte a trvejte na správných tazích a na správném držení tužky.
  • BAREVNÉ KAMÍNKY A DIAMANTY: Během týdne mohou děti za svoji šikovnost a snahu postupně získávat barevné kamínky. A ikdyž by se náhodou příliš nedařilo, mohou v pátek získat od maňásků kamínek za to, že byly v průběhu týdne hodné. Pokud by ale kázeň nebyla příkladná, může se stát, že kamínek nedostanou. Pokud by nastala situace velké nekázně, bude muset dítě mi kamínek vrátit zpět. Pokud dítě shromáždí 15 kamínků, ponechá si u sebe 5 kamínků (aby mohlo vracet) a zbylých 10 kamínků si promění za DIAMANT, který je větší než kamínky. Až bude mít sbírku 10 diamantů, vybere si "z truhly" sladkou odměnu. Kromě jiného si děti tímto způsobem vytvoří představu desítkové soustavy (10 kamínků = 1 diamant; 10 diamantů = sladká odměna), představa desítkové soustavy se jim velmi bude hodit do matematiky pro vytvoření představy manipulace s penězi.
    Kamínky i diamanty jsou moc hezké, doufám, že se dětem líbí.
  • Tady jejich malá ukázka.IMG_20231013_144225.jpg
  • ČTENÍ: Prosím, čtěte se svými dětmi písmena KAŽDÝ DEN!!! V učebnici ČJ si děti červeně zakroužkovaly strany. Tyto strany jsou pro ně ČTECÍ STRÁNKY, ke kterým se budeme vracet a číst je "na známku". POSTUP ČTENÍ JE NÁSLEDUJÍCÍ: Dítě nejdříve přečte slovo polohlasem "po písmenkách" např. M-Á-S-L-O. Potom řekne slovo dohromady MÁSLO. (Rada: dítě většinou nejprve písmena předříkává pomalu a syntézu (spojení) slova špatně odhaduje. Pomáhá, když písmena přeříká za sebou velmi rychle, tak rychle, že skoro splývají do sebe a slovo se praticky rychlým přeříkáním za sebou "vyloupne" samo. Až budete doma se svým dítětem společně číst, můžete mu rychlejším přeříkáním písmen se syntézou tímto pomoci. Děkuji Vám předem za spolupráci.
  • ZAPOMÍNÁNÍ - EVIDENCE NA POSLEDNÍ STRÁNCE V INFORMATIVNÍ KNÍŽCE: Na poslední straně je nadpis ZAPOMÍNÁNÍ a pro Vaši informaci sem budu zapisovat zapomenuté pomůcky. Je třeba i tuto stranu sledovat a čas od času se pod zapomínky i podepsat. Učte své děti si připravovat aktovku podle rozvrhu. Děkuji za spolupráci. (Současně musím evidovat zapomínání i do školního serveru.)
  • NAROZENINY, SVÁTKY: Pokud Vaše dítě má narozeniny nebo svátek a Vy chcete, aby doneslo do školy pro ostatní bonbóny, jistě to ostatní děti potěší. Chci se jen přimluvit, aby to byly bonbony zabalené v papírku (hygiena). Prosím, ne žádné nerozkrojené dorty či rolády. Narozeninovému oslavenci společně zazpíváme narozeninovou písničku.
  • PROGRESY: Pokud dítě nemá uvolněnou ruku, na progresu tlačí a ta se zlomí. Jestli se to některému dítěti stalo, nemá uvolněnou ručičku. Trénujte doma odlehčené tahy.
  • KLASIFIKACE: Již jsem začala dávat první jedničky :-) Známky jsou zapsané v el. žákovské knížce. Pokud dítě jedničku nedostalo, je třeba s ním dané učivo doma procvičovat. Děkuji předem za spolupráci.
  • MOJE ŠKOLNÍ ADRESA: Další možností, jak se se mnou spojit, je napsat mi email na adresu      pokorna@zskol.ji.cz     .   
  • KAPESNÍČKY NA SMRKÁNÍ: Prosím, dávejte dětem do školy s sebou papírové kapesníčky. Může si přinést i krabičku a tu mít ve své skříňce vzadu třídy.
  • TISKÁTKO = ODMĚNA: Odměnou za snahu při školní práci jsou dětem tiskátka. Až si s dětmi budete učebnice prohlížet, pochvalte je za ně.
  • MAŇÁSCI: Každý týden v pátek přijdou děti pozdravit dva maňásci - lvíček Flíček a opička Jůlinka. Shrnou školní práci celého týdne, seznámí děti s tím, co je čeká v následujícím týdnu, hezké chování dětí odmění barevným kamínkem.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Malá ukázka prací z výtvarné výchovy a pracovních činností:

oh.jpgryby.jpgM 1.jpgmedvědi.jpgstavebnice.jpgVelikonoce 2.jpg

IMG_20231018_143228.jpg DÝNĚ.jpgplastelína.jpgzavařený podzim.jpg

IMG_20231010_063016.jpgIMG_20231010_063026.jpg

IMG_20231010_130315.jpgIMG_20231013_142316.jpg

 

 medvědi.jpgvločky.jpgKOČKY.jpg

větve.jpg