Bruslení na náměstí
Ač nám zrovna v tento den trochu poprchávalo, tak jsme se rozhodli vyrazit na brusle. Počasí nám náladu nezkazilo, většina těch, kteří na bruslích stáli poprvé se to krásně naučilo a v průběhu krasojízdy se k nám připojil i pan učitel Fiala. Ten i obětavě zalehl na mokrý led. Přesvědčte se sami, jak nám to všem slušelo.
Přespávání ve škole
6.10 jsme opět přespali ve škole. Akci jsme si všichni moc užili, obzvláště proto, že nám pan učitel Fiala přichystal ukázku ohňové show, kdy si sami děti mohli "sáhnout" na oheň.
Přespávání ve škole
V pátek 12.5. jsme se sešli v odpoledních hodinách ve škole, abychom spolu přenocovali ve škole. Bohužel nám pár děvčat onemocnělo, takže byla chlapecká převaha. Nicméně si myslím, že společné opékání buřtů, schovku po škole a večerní řádění si všichni užili i tak. Přesvědčte se sami z fotek nejen z večera, ale také při probouzení. Úklid byl rychlý a velice účinný ;)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
PŘEJÍ SUPERHRDINOVÉ Z 5.B :-)
učivo 5.10. - 9. 10. :
ČJ |
Slovo a jeho stavba - kořen, předpona, přípona, koncovka |
uč. do str. 17 |
Upevňujeme: shodu přísudku s podmětem | ||
Opakujeme vyjmenovaná slova | ||
Vl | Kraj Vysočina - shrnutí, opakování | |
Česká republika - úvod | uč. str. 35 | |
Př | Energetické suroviny | uč. str. 17 - 19 |
Elektrická energie, elektrárny, vodič x nevodič | ||
Aj Slavětínská | lekce 1 C - numbers 0 - 100 | |
slovíčka lekce 1D |
Děti vytvořily ve třech skupinkách nádherné mapy našeho okresu a k nim přidaly popisy míst, která v něm znají.
učivo 29. 9. - 2. 10. :
ČJ |
Shoda přísudku s podmětem |
|
Větné vzorce | ||
Slohové učivo: vypravování | ||
Opakování z učebnice | uč. do str. 13 | |
Vl | Okres Jihlava - tvorba mapy | |
Kraj Vysočina | uč. str. 24 | |
Př | Nerudní suroviny | uč. str.12-15 |
Rudy | ||
Aj Slavětínská | lekce 1 C | |
neurčitý člen |
učivo 14. 9. - 24. 9. :
ČJ |
Shoda přísudku s podmětem |
|
Věta jednoduchá, souvětí, větné vzorce | ||
Psaní čárek v souvětí | ||
Opakování z učebnice | uč. do str. 9 | |
Vl | Kraje ČR | |
Krsaj Vysočina | ||
Př | Dělení přírody | |
Neživá příroda, nerosty a minerály | ||
Aj Slavětínská | lekce 1 A, B | |
neurčitý člen |
učivo tohoto týdne:
ČJ |
Základní skladební dvojice - urči přísudek a podmět ve větě, graficky znázorni (přísudek podtrhni vlnovkou, podmět rovnou čarou). |
|
Mateřský jazyk | uč. str 3, 4 | |
Opakování | uč. str. 5 | |
Vl | Místo, které jsem navštívil/a o prázdninách | pracovní list |
+ prezentace ostatním | ||
Př | Kvíz na opakování ze 4. třídy | |
Člověk v přírodě | uč. str. 8 | |
Aj | Introduction, představení učebnice |
Slavětínská
Dobrý den, od zítřejšího dne platí povinnost nosit roušku v uzavřených prostorách. Mimo třídu tedy budeme muset nosit roušky i ve škole. Prosím, aby ji děti všechny měly.
Děkuji, Slavětínská
Vzhledem k současné epidemiologické situaci jsme se hned první den věnovali tomu, jak bude vyučování v následujících týdnech vypadat. Děti byly poučeny o důsledném dodržování obecných hygienických pravidel, používání dezinfekce při vstupu do školy, jídelny a po použití toalety. Pro žáky platí zákaz osobních návštěv v jiných třídách, zákaz sdílení osobních věcí (svačina, oblečení, pomůcky). Děti by mezi sebou měly dodržovat přiměřené odstupy (tzn. například o přestávkách na sebe navzájem nesahat, nepošťuchovat se, neobjímat atd.).
Školou je zajištěn intenzivnější úklid a dezinfekce místností a nábytku, pravidelné a časté větrání. Nepoužíváme ručníky, na záchodech jsou osoušeče, ve třídě papírové utěrky.
Platí ZÁKAZ VSTUPU do školy s příznaky nemoci Covid-19. Pokud se takové dítě ve třídě objeví, musíme ho oddělit od třídy a ihned upozornit rodiče, aby si ho odvedli.Proto prosím opravdu pečlivě zvažte, zda dítě byť i s lehčími příznaky do školy pošlete.
Každé dítě musí mít v aktovce z preventivních důvodů jednu roušku. Nosit ji nemusí (ale také může, podle vlastního uvážení).
Prosím, aby rodiče z hygienických a preventivních důvodů nevstupovali do budovy školy, pokud to nebude nezbytně nutné, popřípadě po předchozí domluvě s vyučujícím.
Děkuji, že budete respektovat nastavená opatření a doufám v klidný průběh letošního školního roku. :-)
K.S.
1. týden | čas | s sebou |
út 1. 9. | 8:00 - 9:40 | přezuvky - šatní skříňky zůstávají stejné |
st 2. 9. | 8:00 - 11: 40 | penál, pití, svačina - tvorba třídních pravidel, shrnutí distanční výuky, děti si mohou nosit pomůcky do VV |
čt 3. 9. | dle rozvrhu | vybírání učebnic ze 4. ročníku - prosím prohlédnout, případně vygumovat a slepit |
pá 4. 9. | dle rozvrhu | rozdávání učebnic do 5. ročníku |
2019/2020
Pěkný den,
školní rok se nám chýlí ke konci a protože byl velmi neobvyklý, chtěla bych děti poprosit, aby svou práci v posledních čtyřech měsících alespoň krátce zhodnotily. Stačí odpovědět na pár otázek v online formuláři. Předem moc děkuji a těším se na společné předávání vysvědčení!
formulář zde: Hodnocení dálkové výuky
K.S.
Pěkný den,
opět všem děkuji za odevzdané práce našeho "relaxačního" pátého projektu. Jak už jsem slíbila včera při online výuce, dnes zadávám projekt finální. Je to práce opět převážně z vlastivědy, kde se kromě historie Lucemburků podíváte i na naše místní památky a vyzkoušíte si vytvořit model stavby. Tento projekt je časově náročnější, proto termín k odevzdání bude středa 17. 6.
Doufám, že si práci užijete. K.S.
zadání projektu: VELKÝ PROJEKT 6.pdf
Fotky z projektu "Hádej, kdo jsem aneb V kůži Přemyslovců"
Dobrý den.
Znovu děkuji všem, kteří odeslali Velký projekt 4 a hlavně za pěkné fotky do kvízu.
Zatím jsem vždy témata projektů střídala mezi přírodovědou a vlastivědou. Učivo do přírodovědy máme ale narozdíl od toho vlastivědného nyní v podstatě probrané. Abychom se tedy hned zase nepouštěli do historie, rozhodla jsem se vložit takový oddychovější projekt, kde děti propojí učivo slohu, literatury, samozřejmě české gramatiky, a hudební a výtvarné výchovy.
Tento projekt by všechny děti měly zvládnout opravdu naprosto samy - není potřeba nic tisknout, nahrávat, složitě vyhledávat informace apod. Stačí opravdu dvě čtvrtky a psací potřeby, maximálně možnost vyhledat si slova písničky na internetu (ale protože půjde o jejich oblíbenou písničku, pravděpodobně je budou znát zpaměti).
Foto projektu 5 mi prosím zašlete do příštího pondělí 1. 6. 2020. Pak už děti bude opět čekat vlastivědná práce.
Děkuji za výbornou spolupráci. K.S.
Pěkný den,
díky skvělé práci dětí na čtvrtém projektu se mi podařilo sestavit, podle mého názoru, velmi pěkný kvíz na téma Přemyslovců. Všem opravdu moc děkuji za kreativní práce. Kromě procvičení znalostí o slavném rodu jistě velmi rádi po delší době uvidíte většinu svých (nejen) spolužáků :-)
Příjemnou zábavu!
Kvíz zde: V kůži Přemyslovců aneb Hádej, kdo jsem?
Pěkné pondělí,
už delší dobu pro vás mám připravený diktát, který souvisí s naším aktuálním projektem. Nechtěla jsem ale příběhem našeho "diktátového" Martina ovlivnit příběhy, které vymýšlíte ve vašich pracích. V tuto chvíli už ale předpokládám, že projekt doděláváte, někteří už dokonce i odevzdali. Takže diktát může k vám. S chutí do toho! :-) K. S.
Zvukový diktát: Diktát 4
Pro kontrolu: DIKTÁT 4.pdf
Krásný den,
už jste jistě zvědaví, jak dopadl třetí projekt, ve kterém jste podnikli badatelskou výpravu k rybníku a k řece. Podle fotek, vašich projektů, jste si dali na bádání opravdu záležet a snad jste si užili nejen výzkum, ale také krásnou procházku do přírody. Vkládám některé fotky projektů a ještě jednou všem děkuji za práci! K.S.
Pěkný den,
máme tu opět pondělí a s ním zadání druhé části projektu. Doufám, že vás opět bude bavit! Prosím o odevzdání tentokrát do čtvrtka 21. května večer, kdy z vašich fotografií vytvořím kvíz. Kdo tedy do tohoto termínu neodevzdá, nebude jeho foto v kvízu. Bližší informace v zadání :-) K. S.
Velký projekt 4 - druhá část: VELKÝ PROJEKT 4- HÁDEJ, KDO JSEM
Chválím ty, kteří už vypracovali testík na slovesa. Všichni zvládli víc než polovinu odpovědí správně, většinou dokonce osm až deset. Paráda!
Přeji krásný sváteční den,
doufám, že se daří studium rodu Přemyslovců, odhalení nového projektu se blíží! Pokud ale máte chuť a chvilku času, vkládám slibovaný kvíz na slovesa. Opět mi výsledky přijdou automaticky a test můžete splnit kdykoliv, není časově omezen. Přeji hodně štěstí a pěkný slunečný víkend! K.S.
SLOVESA KVÍZ: slovesa
Pěkný den,
připravila jsem pro vás prezentaci ke "staro-nové" látce v čj - slovesa. Skoro všechno už by děti měly znát z loňského roku, ale je tam i několik nových termínů. Projděte si ji, zkuste procvičit, brzy připravím kvíz pro kontrolu :-) K.S.
Vítám vás v měsíci květnu!
Děkuji všem, kteří mi poslali své přírodovědné projekty. Udělaly mi velkou radost a brzy je tu opět vystavím. Teď už asi čekáte na zadání nového projektu...
Tentokrát bude rozdělen opět do dvou částí. Ta první je taková spíš přípravná, ale jak ví každý správný sportovec, příprava se nesmí podcenit!
P.S. Zasílání fotek projektů jsem původně zadala jako dobrovolné. Bylo to v době, kdy jsem věřila, že si letos všechny projekty osobně prohlédnu ve škole. Vzhledem k tomu, že klasická povinná docházka už v tomto školním roce nebude, prosím, abyste mi fotografie projektů posílali opravdu všichni. K aktivitě během dálkové výuky se bude částečně přihlížet v závěrečném hodnocení.
Pěkný den!
Na začátku školního roku jsem se těšila, jak si s naším celoročním tématem Harryho Pottera užijeme dnešní čarodějnický den. Bohužel, to nevyšlo. Ale vy si ho jistě dokážete užít i doma s rodiči, stejně jako to má v plánu Martin v dnešním diktátu... :-) K.S.
Zvukový diktát: diktát 3
Pro kontrolu: diktát 3 řešení.pdf
Přeji pěkný den.
Pro ty z vás, kteří chtějí pokračovat v učebnici angličtiny sedmou lekcí, jsem vytvořila prezentaci o tom, jak se v angličtině určuje čas. Zaměřte se na první část, tam je vysvětleno to, co potřebujete k dané lekci. Zbytek už je pouze rozšiřující učivo pro zvídavé zájemce :-).
Samozřejmě celé učivo probereme ve škole znovu společně.
K.S.
Přidávám obrázky z fotek archeologických lapbooků, které mi od vás přišly... moc pěkné, děkuji!:-)
Pěkný slunečný čtvrtek!
Po vypracování náročného archeologickém projektu jste jistě perfektní znalci nejstarších událostí naší země. Pojďte si vyzkoušet, kolik toho znáte. Připravila jsem vám kvíz s otázkami od pravěku až po rozpad Velkomoravské říše. Vaše odpovědi opět uvidím a moc se na těším!
K.S.
Přeji pěkné pondělí všem!
Archeologický projekt máte za sebou. Většina z vás mi poslala i moc pěkné fotky. Málo platné, stejně se těším, až projekty uvidím "live". Pečlivě si je proto uložte k prvnímu projektu. Nevyhazujte, neztraťte je!!!
A máme tu projekt číslo 3. Kdo si pustil diktát, tak ho asi nepřekvapí, že se z vás teď na čtrnáct dní stanou přírodovědní badatelé. Doufám, že si projekt užijete! Hodně radosti z práce přeji! :-)
ZADÁNÍ NOVÉHO PROJEKTU ZDE: VELKÝ PROJEKT 3.pdf
P. S. V tomto týdnu ještě očekávejte kvíz z probraných kapitol naší historie (vlastivěda) a také nějakou aktivitu do angličtiny. Samozřejmě dál procvičujte koncovky podstatných jmen a vyjmenovaná slova v jakýchkoliv online cvičeních.
K.S.
Krásný den!
Mám tu dnes pro vás další dobrovolný diktát. Těm, kteří si ho napíší, možná bude nápovědou pro to, co vás čeká v následujícím projektu... :-) Na ten se můžete těšit během pondělí.
Zvukový diktát: zvukový diktát 2
Pro kontrolu: diktát 2 - řešení .pdf
Pěkný víkend,
Katka Slavětínská
Milí žáčci!
Letošní Velikonoce byly poněkud jiné, ale doufám, že jste si v rodinách společně našli způsob, jak si je udělat pěkné.
Někteří z vás už mi poslali své archeologické lapbooky, někteří jste zkoušeli diktát. Jsou mezi vámi tedy opravdu rychlíci. Samozřejmě ale platí, že čas na projekt máte až do pátku 17.4.
V českém jazyce teď neustále opakujeme (a hlavně tedy vy opakujete) koncovky podstatných jmen. V tom samozřejmě můžete pokračovat. Pomalu se ale přesuneme k dalšímu učivu a tím jsou SLOVESA. Nebojte se, není to zatím nic nového. Vyzkoušejte si tedy takový malý kvíz, co vše si o slovesech pamatujete. Tentokrát mi nemusíte psát, jak se vám dařilo. Do kvízu napíšete své jméno a já výsledky u každého, kdo kvíz vyplní, uvidím na svém počítači. Pokud byste ale cokoliv nechápali, samozřejmě se mi ozvat můžete.
Kvíz na slovesa zde: slovesa opakování
Děkuji všem za maily a projekty, postupně samozřejmě každému odepíši!
A na závěr mám pro vás alespoň fotograficky malou velikonoční nadílku! :-)
Mějte se krásně! K.S.
Pěkný den, moji milí žáci!
Už je to hodně dlouho, co jsme si spolu napsali nějaký diktát. Kdo si chcete vyzkoušet, jak se vám daří domácí procvičování vyjmenovaných slov a koncovek podstatných jmen, vezměte si papír, pero a pusťte si následující zvukový soubor. Po dopsání diktátu si můžete z přiloženého dokumentu zkontrolovat, jak jste byli úspěšní. Hodně štěstí! K.S.
Zvukový diktát: zvukový diktát 1
Pro kontrolu: zvukový diktát 1- řešení.pdf
Dobré dopoledne, děti,
doufám, že se Vám podařilo vyrobit, či nakreslit vykopaný artefakt. Pokud ho ještě nemáte, tuto další část nového projektu neotvírejte. Přečtěte si ji opravdu až tehdy, když budete mít splněnou část první.
Pro ty, kteří už svou vykopávku mají připravenou, vkládám zadání Velkého projektu 2. Je možná o něco náročnější, než ten předchozí. Máte na jeho vypracování tedy čas do pátku 17. 4. 2020. Kdo bude mít hotovo opět může, ale nemusí poslat foto své práce. Důležité je vzít si ho s sebou do školy.
VELKÝ PROJEKT 2- 2.část.pdf
Děti, klidně mi samy pište maily, pokud budete cokoliv potřebovat vědět. A nemusí se to týkat pouze zadaného projektu.
V příštím týdnu sem umístím mnou namluvený diktát pro ty, kteří se budou chtít procvičit.
Mějte se hezky!
Katka Slavětínská
Milé děti,
ještě jednou vám všem děkuji za krásně zpracované projekty, o víkendu mi přišly ještě nějaké další fotky. Dali jste si na nich všichni opravdu záležet a už se moc těším, až si je společně prohlédneme ve škole.
Váš první projekt se zaměřoval přírodovědným směrem, tak aby to nebylo líto vlastivědě, budeme se jí věnovat v druhém velkém projektu. Ten bude mít dvě části. První část zadávám dnes a je důležité ji splnit do čtvrtečního rána (2. 4.). Bez splněné první části nebude možné se věnovat části druhé! Tak doufám, že se těšíte, a jdeme na to! :-)
Máme tu finální den prvního velkého projektu. Od všech dětí mám zpětnou vazbu, ať už mi poslaly obrázky svých projektů, nebo přímo vlastnoručně psaný mail. Moc vám, děti, děkuji!
Také si hodně z vás vyzkoušelo anglický kvíz Peppa Pig. Protože byl anonymní, nevidím samozřejmě kdo přesně byl jak úspěšný, ale vidím, jak se vám dařilo celkově . A jste moc šikovní. Kvíz si udělalo patnáct dětí a průměrně jste získali 9 bodů z 10 - to je paráda!!!
Většinou jste mi v mailech psali, že se vám daří dobře, někteří si učení doma užívají, ale víc z vás se těší, až zase budeme ve škole. Já tedy také. Také už máte přečtenou každý minimálně jednu knížku. Za to vás moc moc chválím! Pokračujte samozřejmě dál :-)
O víkendu si odpočiňte, běžte alespoň na malou procházku a těšte se na pondělí, kdy na vás bude čekat nový velký projekt!
Vkládám koláž z fotek vašich projektů. je to jen na ukázku, pečlivě si je prohlédneme, přečteme a dále s nimi budeme pracovat společně ve třídě.
Krásný a klidný víkend! K.S.
ANGLIČTINA PRO RYCHLÍKY. Někteří z vás už mají hotový projekt, tak kdybyste se nudili, připravila jsem pro vás kvíz.
Nejdříve si přečtěte a přeložte otázky, pak si pusťte video, na které je hned na začátku testu odkaz a zkuste odpovědět na otázky. Video si můžete pouštět kolikrát chcete. Je to naše oblíbená Peppa Pig. A protože nám začalo jaro, i tento díl se jmenuje SPRING.
Možná nebudete znát všechna slovíčka, ale pokud se budete pečlivě dívat, určitě si je domyslíte:-)! Jak jste byli úspěšní se vám ukáže, když odpovědi odešlete. Hodně štěstí.
KVÍZ ZDE: https://forms.gle/xqkBvvdeVyBjvM4x6
P.S. Mám zprávu od paní učitelky matematiky, že vám bude úkoly zadávat do Bakalářů!
Milé děti!
Během víkendu budu pečlivě sledovat svoji mailovou adresu slavetinska@zskol.ji.cz a těšit se na vaše dopisy. A samozřejmě každému odepíšu :-)
Katka Slavětínská
P.S.: Pokud by někdo nestíhal o víkendu, napište hned, jak to půjde!
ÚKOLY
Rozhodla jsem se dětem zadat jeden velký projekt, který budou zpracovávat následujících čtrnáct dní. Mají tedy dostatek času na to, aby si s ním opravdu "vyhráli". Všechny informace jsou v přiloženém pdf souboru. Tento projekt je povinný.
Dále zasílám odkazy, kde je možné procvičovat učivo. Protože se v současné době může každá rodina nacházet v cela odlišné situaci (zdravotní, pracovní, co se týká přístupu na internet), nechávám intenzitu procvičování na Vás.
Jinak, jak už jsem psala dříve, prosím o to, aby děti co nejvíce četly. Samy pro sebe, ale občas je potřeba procvičit i čtení hlasité. Ptejte se dětí, o čem četly, kdo je hlavním hrdinou, jaké má vlastnosti, jak vypadá, kde se příběh odehrává, jaké je roční období, počasí....zkrátka cokoliv Vás napadne. Každou přečtenou knihu si děti zapíší do čtenářského deníku. Minimum je jedna, ale věřím, že jich budou mít více :-).
Přikládám také učivo od paní učitelky na matematiku.
V případě nejasností mě kontaktujte mailem slavetinska@zskol.ji.cz
Katka Slavětínská
Vážení rodiče, milé děti!
Vítám vás po prázdninách do neobvyklého vyučovacího týdne. V současné chvíli připravuji výukové materiály pro následující dny bez školy. Nechci nikoho nijak zahltit, v českém jazyce budeme primárně opakovat. Hlavní úkol po celou dobu neplánovaného volna bude ale jasný: ČÍST, ČÍST A ČÍST. Teď na to děti budou mít spoustu času. Čtením se dozví mnoho informací a zároveň si fixují velké množství gramatických jevů.
Takže, než pošlu úkoly, otevřít nějakou oblíbenou knihu! :-)
Hlavně hodně zdraví a klidu!
Katka Slavětínská
Prosím, přes prázdniny procvičujte hlavně koncovky podstatných jmen, hlasité čtení, čtení s porozuměním.
V úterý po prázdninách si děti přinesou min. dva hladké kamínky průměru cca 5 - 8 cm. Budeme na ně ve výtvarné výchově malovat a přidáme se k projektu Putovní kamínky https://www.facebook.com/groups/517793222206342/
Několik fotek z povedeného lyžování:
UČIVO 2. 3. - 6. 3. 2020 | učebnice str. | |||
ČJ | koncovky podstatných jmen - souhrn | |||
komiks - sloh | ||||
PŘ | ekosystém okolí lidských obydlí | |||
VL | Keltové, příchod Slovanů | |||
AJ (Slav) |
|
|||
M | porovnávání čísel do milionu |
UČIVO 24. 2. - 28.2. 2020 | učebnice str. | |
ČJ | koncovky rodu mužského - vzory tvrdé - pán, hrad | |
procvičování rodu ženského a středního | ||
PŘ | ekosystém park | |
VL | Doba kamenná | |
AJ (Slav) | Unit 6, weather | |
M | porovnávání čísel do milionu |
Správnou nohou do nového pololetí!
Začali jsme v ČJ probírat koncovky podstatných jmen a je opravdu potřeba, aby je děti procvičovaly!
V minulém týdnu jsme navštívili slavnostní křest lokomotivy "Dukla"
UČIVO 17. 2. - 21.2. 2020 | učebnice str. | |
ČJ | koncovky rodu mužského - vzory tvrdé - pán, hrad | do str. 56 - 58 |
procvičování rodu ženského a středního | ||
PŘ | živočichové na louce | str.49 |
VL | České země v pravěku | str. 5 |
AJ (Slav) | Unit 5, průběhový čas - I´m doing, He/she is doing | do str.17 |
M | porovnávání čísel do milionu |
UČIVO 18. 11. - 29. 11. | učebnice str. | |
ČJ | opakování slovních druhů | do str. 36 |
čtení s porozuměním | ||
PŘ | bezobratlí, ekosystém les, lesní patra | do str. 22 |
VL | mapové značky, Povrch ČR | do str.24 |
AJ (Slav) | How to be healthy | do str.17 |
M | písemné odčítání v oboru 0 - 10 000, rovnoběžné přímky | do str.30 (32) |